How would you like to contact us?
  • 2019-12-09
  • Last Update 2019-12-08 09:03
  • Stockholm

IT-Hållbarhets partner

”Var med och forma framtiden”

IT-Hållbarhet är en nyhetssite med fokus på miljö och hållbarhet där vill vi lyfta fram initiativ- och ansvarstagande företag och organisationer, och deras instanser. IT-Hållbarhet riktar sig till chefer och medarbetare inom hållbarhetsektorn där vill tillsammans med er vill påvisa hur marknadsledande företag inom sina respektive branscher och inom olika vertikaler tillsammans kan sprida kunskap, förespråka och positivt påverka miljön i sitt interna hållbarhetsarbete.

IT-hållbarhet innefattar sex huvudsakliga områden: hållbar konsumtion, produktion & ekonomisk utveckling, social sammanhållning, miljö & klimat, global utveckling samt hållbar livsstil.

Nedanstående förslag baserar sig primärt på att kontinuerligt finnas med och vara synbar på it-hållbarhet.se under 2019/2020.


Founder:

Nu vill vi ge er tillsammans med andra företag möjligheten att bli ”founders” till nyhetssajten. Som founder får ni chansen med övriga företag möjligheten att forma tonaliteten på siten, samt vad för budskap som skall kommuniceras. Ni kommer även ges ert egena utrymme under fliken ”Founderzon” där allt ert material samlas. Vid publicering av nytt material placeras det överst på nyhetssidan och läggs sedan i löpet, samt på er foundersida. Detta för att få bästa och största möjliga genomslagskraft vid kommunicerat budskap. Er logga kommer även finnas synligt placerad under Founderzone-fliken överst på sidan, roterande med de övriga founders.

Under en 2019/2020 års period handlar det totalt om:

o   20 advertorial/artiklar under perioden.

o   1 eventbevakningar med tillhörandera rapportering.

o   20 veckor med banner på sajten för att bygga och skapa kännedom om hur ni arbetar med hållbarhet.

o   20 veckor med banner i nyhetsbrevet för att bygga och skapa kännedom om hur ni arbetar med hållbarhet.

o   Release-event med möjlighet till utställning. Eventet kommer fungera som ett första fysiskt skyltfönster där ni får bjuda in era största kunder och partners.

o   Hållbarhetsgala, som en av grundarna eller ”founders” till IT-Hållbarhet sätts ni tillsammans med övriga founders i fokus vid detta storslagna event.

Pris: Totalt 253,000 kr Faktureras per kvartal el ök


Partner

Som partner säkerhetsställer vi med er att ert kommunicerade budskap når ut till relevant målgrupp med hög genomslagskraft, detta genom ett kontinuerligt flöde och kommunicerad information. Vid publicering av nytt material placeras det överst på nyhetssidan och läggs sedan i löpet, samt på er partnersida. Detta för att få bästa och största möjliga genomslagskraft vid kommunicerat budskap.

Under en 2019/2020 års period handlar det totalt om:

o   14 advertorial/artiklar eller eventbevakningar samt banners under perioden.

o   14 veckor med banner på sajten för att bygga och skapa kännedom om hur ni arbetar med hållbarhet.

o   14 veckor med banner i nyhetsbrevet för att bygga och skapa kännedom om hur ni arbetar med hållbarhet.

o   Release-event med möjlighet till utställning. Eventet kommer fungera som ett första fysiskt skyltfönster där ni får bjuda in era största kunder.

Pris: Totalt 175,000 kr Faktureras per kvartal el ök


Sponsor

Som sponsor säkerhetsställer vi med er att ert kommunicerade budskap når du ut till relevant målgrupp med genom våra kommunikationskanaler. Vid publicering av nytt material placeras artiklar och material det överst på nyhetssidan och läggs sedan i löpet. Detta för att få bästa och största möjliga genomslagskraft vid kommunicerat budskap.

Under en 2019/2020 års period handlar det totalt om:

o   10 advertorial/artiklar eller eventbevakningar under perioden.

o   10 veckor med banner på sajten för att bygga och skapa kännedom om hur ni arbetar med hållbarhet.

o   10 veckor med banner i nyhetsbrevet för att bygga och skapa kännedom om hur ni arbetar med hållbarhet.

Pris: Totalt 100,000 kr Faktureras per kvartal el ök

Utformningen och strukturen av det publicerade materialet figursyr vi tillsammans med er, för att generera högt eller lågt genomslag med varierande frekvens anpassat efter vad som bäst passar ert varumärke och er nuvarande marknadsposition.


Materialutformning via våra kanaler:

o   Advertorial/Artikel: ca 3000–3500 tecken samt en bild.

o   Bannerstorlek: rekommendation är att Ni tar fram 2 olika banners som kan växla utrymme och på så sätt skapa ett högt OBS-värde.

o   Format banner: panorama 1180×200 px, skyskrapa 761×300 px.

o   Nyhetsbrev: annonsbanner, format 268×240 px
Jpeg eller gif max 90 kb på webbsidan och 40 kb för nyhetsbrevet.

o   Event: vid bevakning av event ingår publicering av eventet via eventkalendern, en teaser i form av redaktionell text, en närvarande journalist som intervjuar beslutsfattare och nyckelpersoner, sociala medie-inlägg samt bildspel.

Uppföljning:

Kontinuerlig uppföljning med statistik under året med löpande samtal för optimering och genomslagskraft.