Best Transport revolutionerar kundupplevelsen för B2B-segmentet
Hem TRANSPORT Best Transport revolutionerar kundupplevelsen för B2B-segmentet

Best Transport revolutionerar kundupplevelsen för B2B-segmentet

Publicerat av: Redaktionen

”Vi ska bli ledande inom last mile på innovation och tech” – det var Best Transports tydliga besked i november förra året. Nu gör Best Transport slag i saken och lanserar en ny techlösning för B2B-segmentet. Företag som beställer Best Transports bud- och distributionstjänster kan nu få kontinuerliga uppdateringar om leveransen samtidigt som det går att följa försändelsen i realtid via karta.

Under de senaste åren har Best Transport ofta uppmärksammats för sin smidiga och nydanande hemleveranslösning där konsumenter via mobilen i realtid kan följa leveransen av beställda onlinevaror hela vägen hem till dörren. I slutet på förra året startade Best Transport tech-dotterbolaget Best Labs och gick samtidigt ut med den tydliga målsättningen att bli ledande på innovation och tech inom urban logistik.

Best Transport revolutionerar kundupplevelsen för B2B-segmentet

Best Transport lanserar Track & Trace I realtid för B2B-segmentet

Nu presenterar last mile-aktören den första i raden av smarta och användarvänliga tjänster för sina kunder: en Track & Trace i realtid för B2B-segmentet. Den nya teknologin möjliggör för avsändare likväl som mottagare av utvalda bud- och distributionstjänster att kunna följa leveransen i realtid.

– Det har funnits en stark efterfrågan från B2B-kunder att ha större kontroll över leveransen och att ha möjlighet att se när försändelsen är levererad. Jag är stolt över att vi på Best Transport, som första aktör på den svenska marknaden, nu tillhandahåller en smidig spårningsfunktionalitet med full transparens som kommer göra det enkelt för både avsändare och mottagare inom B2B att följa leveransen, säger Niklas Knight, VD på Best Transport.

I samband med lanseringen av Track & Trace för B2B-kunder adderas också en Information of Delivery (IOD), något som ytterligare digitaliserar kundresan. Detta sänds per automatik ut via epost i samband med att leveransen utförts.

– Ökad digitalisering gör att vi blir ännu mer tillgängliga och transparenta för våra kunder. Genom vår IOD får beställaren omedelbar återkoppling från oss när leveransen är utförd. Samtidigt presenteras en överskådlig sammanställning med allt ifrån upphämtnings- och leveranstid till vilken tjänst och vilket fordon som använts. Vi redovisar även det betyg på leveransen som mottagaren lämnat, vilket naturligtvis är ett viktigt kvitto på att vi sköter oss, avslutar Niklas Knight.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>