Samsung höjer ungas röster om det uppkopplade livet i nordisk kampanj

Samsung höjer ungas röster om det uppkopplade livet i nordisk kampanj 1

Med kampanjen ”Get #WellConnected with Samsung” vill Samsung lyfta nästa generations röster om deras uppkopplade liv. Målet är att genom information och utbildning främja ett hållbart uppkopplat liv och ett ökat digitalt välmående för unga i Norden tillsammans med unga nordiska förebilder.

Idag lanserar Samsung kampanjen ”Get #WellConnected with Samsung” i hela Norden med målet att lyfta ungas röster om deras uppkopplade liv och digitala välmående. Kampanjen är en del avWell Connected – Samsungs initiativ för att bidra till en långsiktig samhällsutveckling för ett hållbart, hälsosamt och intelligent uppkopplat liv i Norden.

Samsung arbetar aktivt med att lyfta fram ungas perspektiv, idéer och syn på ansvar online som en del av deras globala strategi. Innehållet bygger bland annat på rapporten ”Mitt uppkopplade liv” som Samsung tagit fram i samarbete med Fryshuset släppte i oktober för andra året i rad. I rapporten finns ungas perspektiv på vad som är bäst respektive sämst med tiden online, samt påverkan tiden har på deras liv och vad som behövs för att skapa förbättring.

– Rapporten kom med många spännande insikter om ungas syn på det uppkopplade livet. Ta bara det att unga inom Generation Z spenderar minst fem timmar uppkopplade varje dag eller att åtta av tio anser att de själva bär ansvaret för att förändra sitt uppkopplade liv. De unga är experterna som vill skapa förändring, och därför vill vi lyssna på just dem. Vi hoppas att med denna kampanj kunna engagera och involvera, för att på så vis tillsammans se till att våra uppkopplade liv sätter hälsa och välmående i fokus, säger Alexander Grimsen, Corporate Citizenship Lead på Samsung Electronics Nordic.

Nordiska influencers delar erfarenheter för ett hållbart uppkopplat liv
För att fler unga, så kallade Generation Z, ska dela och ta del av varandras erfarenheter och tips på hur man skapar ett hållbart uppkopplat liv med #WellConnected tar Samsung hjälp av nordiska influencers. Svenske Theodor Haraldsson (@Theozofficial), danska Louise Bjerre (@Louliving), finska Karoliina Tuominen (@karoliinatuo) och norske Steffen Lundberg (@steffen_lundberg) är med i kampanjen. De kommer alla att bidra med berättelser om deras uppkopplade liv och dela sina erfarenheter under hashtaggen #WellConnected. Samsung har även tagit fram ett nytt AR-filter för Well Connected på Samsungs Instagram-konton @samsungsverige @samsungnorge, @samsungsuomi och @samsungdanmark för att hjälpa unga dela sina berättelser och bidra till ett mer hälsosamt uppkopplat liv.

För mer information om kampanjen ”Get #WellConnected with Samsung” och initiativet Well Connected, se: https://www.samsung.com/se/citizenship/well-connected/

Related Articles