Smiley får världen att le – hyllar vardagshjältar
Hem OPINION Smiley får världen att le – hyllar vardagshjältar

Smiley får världen att le – hyllar vardagshjältar

Publicerat av: Redaktionen

Smiley får världen att le – hyllar vardagshjältar

I dessa osäkra tider är Smileys uppdrag viktigare än någonsin. Därför lanseras nu Smiley News, som ska lyfta samhällets vardagshjältar och ge positivitet och hopp till en värld i kris.

Sedan 1972 har Smiley, känt för att sprida sina positiva nyheter, hyllat samhällshjältar och samarbetat med flertalet välgörenhetsorganisationer. Nu lanserar de nyhetssidan Smiley News för att, genom inspirerande historier om människor och samhällen som tillsammans arbetar för en bättre värld, fortsätta sprida sitt ursprungliga budskap. Smiley erbjuder även positivt och inspirerande innehåll genom deras sociala medier i ett försök att skapa sann lycka.

– Vi tror att bra nyheter idag handlar om de som bidrar med någonting bra till deras lokala samhällen. Det är därför som vårt redaktionella fokus har varit att hylla vardagshjältarna som arbetar och frivilligt ställer upp för välgörenhet eller företag med stort CSR-fokus. Vi tror att deras berättelser inte bara är inspirerande, utan att de även kan uppmuntra fler människor till att bli vardagshjältar, säger Nicolas Loufrani vd Smiley.

Människor lever i en tid utan like, där de oavbrutet och hänsynslöst överöses av dåliga nyheter från sociala och digitala medier. Enligt Smileys utvärdering från Google Trends har sökningar efter ”bra nyheter” aldrig varit lika populärt som under mars 2020. Smiley tror att allt fler konsumenter letar efter ett motgift i form av positiva och inspirerande nyheter som de mår bra av.

Sedan lanseringen av den ideella rörelsen Smiley Movement under 2019 hjälper Smiley sina partners att ge tillbaka till samhället. De bildar meningsfulla partnerskap och relationer mellan varumärken och lokala välgörenheter för att skapa social förändring.

Under Smileys kommande 50-årsjubileum, 2022, kommer företaget ge nytt liv till deras ursprungliga budskap från 1972, ”Take The Time To Smile”, för att generera hopp, optimism och positivitet genom samarbeten och partnerskap som omsätter syfte till handling under de kommande 50 åren.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>