Umeå Energis upphandling av strategisk och kreativ byrå är klar.
Efter en offentlig upphandling blir det Bloomy Ideas som tar över uppdraget.
Intresset för att delta i Umeå Energis upphandling av strategisk och kreativ byrå var stor.
I tuff konkurrens klev Bloomy Ideas med rötter i Umeå fram som vinnare.
– Vi har en spännande resa framför oss när vi höjer ambitionen för att stärka Umeå Energis varumärke. Jätteroligt att se en sådan höjd och kvalitet i upphandlingen där Bloomy Ideas utmärkte sig inom både strategisk och kreativ kommunikation. Vi är tacksamma att så många visade intresse och är väldigt nöjda med vår vinnare, säger Johan Westermark, marknads- och kommunikationschef på Umeå Energi.
– Vi har jobbat med många svenska varumärken. Men att få jobba med Umeå Energi, ett varumärke från ens egen hemstad, och som står för något extra viktigt med sitt hållbarhetsarbete, det känns väldigt kul, säger Marcus Holmlund, grundare Bloomy Ideas.
Det nya avtalet träder i kraft 1 juli 2023 och är på 2+1+1 år.