Svenska Skidförbundet väljer Capgemini för digital utveckling
Hem HÅLLBAR DIGITALISERING Svenska Skidförbundet väljer Capgemini för digital utveckling

Svenska Skidförbundet väljer Capgemini för digital utveckling

Publicerat av: Redaktionen

Svenska Skidförbundet är som många andra organisationer i full färd med sin digitala utvecklingsresa.

Nu har förbundet valt Capgemini som digitaliserings- och förändringspartner.

Samarbetet innebär att Capgemini kommer hjälpa Svenska Skidförbundet att bli mer effektiva i sina administrativa processer, vilket gynnar förbundets medlemmar.

– Det är riktigt spännande att vi har landat ett bra samarbete med en partner som Capgemini i den digitala utvecklingsresa som Svenska Skidförbundet är mitt i. Capgemini kommer bidra med sin kompetens, expertis och erfarenhet av att lotsa organisationer och verksamheter in i en alltmer digital miljö. Det i sin tur gör att vi både får mer tid och resurser att göra det vi är bra på – nämligen att få ännu fler på snö och skapa fler och mer framgångar i spår och backar, säger Pernilla Bonde, generalsekreterare Svenska Skidförbundet.

Svenska Skidförbundet har redan påbörjat ett förändringsarbete för att bli mer effektiva, detta intensifieras i och med samarbetet med Capgemini som ska bidra till att öka effektiviteten i förbundets digitala ekosystem. I detta inkluderas administration, kommunikation, marknadsföring, strategi, utbildning och idrottsutveckling allt för att förbättra upplevelsen – för både anställda och medlemmar. Samarbetet ska också främja Capgemini Sveriges anställda där hälsa, välmående och hållbarhet är viktiga frågor som båda organisationerna har gemensamt.

Svenska Skidförbundet väljer Capgemini för digital utveckling

 Pernilla Bonde Lugnet Tomas Blijdenstein

– Det är både roligt och hedrande att Svenska Skidförbundet väljer Capgemini som sin partner för den utvecklings- och digitaliseringsresa som förbundet nu gör. Vi är vana vid att arbeta med liknande organisationer och processer som man behöver inom ett förbund och ser verkligen fram emot att bidra till att förbundet blir ännu mer effektivt och digitaliserat, där det gör mest nytta. Svenska Skidförbundet står också för de värden som Capgemini tycker är viktiga, så även på det sättet är det en bra matchning, säger Caroline Segerstéen Runervik, Sverigechef på Capgemini.

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>