Vi fortsätter jobba för ett mer hållbart Uddevalla, därför har vi anslutit oss till den digitala brevlådan Kivra.
Från 1 oktober 2022 erbjuder vi dig som är registrerad hos Kivra att ta emot fakturor och andra brev från oss i din digitala brevlåda.
Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Är du ansluten till Kivra men inte vill ta emot dina fakturor och brev där behöver du göra det valet i den digitala brevlådans inställningar.
Att vi börjar använda Kivra innebär för dig:
- Du som har pappersfaktura och är registrerad hos Kivra kommer från 1 oktober att få din faktura till Kivra istället. Om du inte är ansluten till Kivra kommer du fortsättningsvis att få pappersfaktura som vanligt.
- Du som idag får dina fakturor via e-faktura, autogiro eller e-postfaktura kommer fortsätta få dina fakturor på det sättet. Dina fakturor flyttas inte över till Kivra även om du är ansluten.
- Andra brev som idag skickas till dig via post (påminnelser, avtal mm) kommer levereras till Kivra om du är ansluten. Om du inte är registrerad hos Kivra får du dina brev som vanligt även i fortsättningen.
Mer information om Kivra hittar du på deras hemsida.