Kivra på andra plats över Sveriges mest hållbara digitala varumärken
Hem HÅLLBARA ÅSIKTER Kivra på andra plats över dom mest hållbara digitala varumärken

Kivra på andra plats över dom mest hållbara digitala varumärken

Publicerat av: Redaktionen

För tredje året i rad har Kivra utsetts av svenska konsumenter till det näst mest hållbara varumärket inom kategorin digitala tjänster, det visar en studie av Sustainable Brand Index.

Den totala listan toppas av Ikea, följt av dagligvarukedjan Coop.

På totallistan placerar sig Kivra på plats 34 av 409 utvalda företag.

Kivra på andra plats över Sveriges mest hållbara digitala varumärken–Hållbarhet är en del av vårt DNA därför blir vi såklart väldigt stolta över att konsumenter valt ut Kivra som branschens näst mest hållbara digitala varumärke. Den här utmärkelsen motiverar oss att jobba ännu hårdare med vårt hållbarhetsarbete, säger Anna Bäck, VD Kivra.

Sustainable Brand Index är Europas största oberoende undersökning om hållbarhet. I årets undersökning har konsumenter svarat på hur hållbart ett varumärke uppfattats.

Utgångspunkten för Sustainable Brand Awards är FN:s globala hållbarhetsmål. Totalt har över 70 000 konsumenter rankat över 1500 varumärken i åtta länder.

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>