VegTech och Urban Green förenas under ett varumärke
Hem MILJÖ VegTech och Urban Green förenas under ett varumärke

VegTech och Urban Green förenas under ett varumärke

Publicerat av: Redaktionen

För att stärka sin position som ledande leverantör av gröna växtsystem i Norden lanserar VegTech nu en ny varumärkesidentitet.

Erbjudandet inom takparker, Urban Green, integreras under samma varumärke för att på ett tydligare sätt möta kundernas behov.

– Vårt nya, gemensamma varumärke visar omvärlden vilka vi är och vart vi ska. Vi ser en ökad efterfrågan på helhetslösningar för växtsystem och vi vill visa våra kunder att vi finns här, både som en kunskapskälla och som leverantör, säger Johan Ljungberg, vd på VegTech.

Värdeskapande partner

VegTech har som ambition att bidra till en mer hållbar och livskraftig värld genom sin expertis och sina gröna lösningar. Detta återspeglas i företagets nya varumärkeslöfte: ”En partner för dig med gröna visioner.”

VegTech och Urban Green förenas under ett varumärke– Vi är trygga med våra produkter som vi arbetat så länge med, och vårt fokus ligger nu på att bli ännu mer värdeskapande för våra kunder. Vår nya varumärkesplattform blir en gemensam grund som både bidrar till att skapa intern stolthet och ett större genomslag externt, säger Johan Ljungberg.

För att positionera bolaget inför framtiden har VegTech även lanserat en ny hemsida (se vegtech.se) och en uppdaterad visuell identitet. Detta inkluderar bland annat en moderniserad logotyp, som är optimerad för den digitala miljön.

Två varumärken blir ett

2022 fusionerades bolaget Urban Green AB in till Veg Tech AB, som ingår i Nordic Waterproofing Group. Båda varumärkena har funnits kvar där VegTech erbjuder helhetslösningar inom gröna system för tak, fasader, mark- och vattenmiljöer, medan Urban Green fokuserar på takparker och innergårdar. Från och med nu kommer de båda varumärkena att förenas under ett och samma varumärke, VegTech.

– Genom sammanslagningen har vi skapat ett komplett utbud av gröna lösningar för våra kunder. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla vårt erbjudande ytterligare och nu under gemensam flagg, säger Johan Ljungberg.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>