Advania utmanar IT-branschen att vara cirkulära på riktigt
Hem ADVANIA Advania utmanar IT-branschen att bli cirkulär på riktigt

Advania utmanar IT-branschen att bli cirkulär på riktigt

Publicerat av: Redaktionen

En ny kampanj från Advania uppmanar svenska IT-köpare att förändra gamla vanor och tänka cirkulärt.

Kampanjen lyfter fram fördelarna med återvunna och skräddarsydda enheter och vill introducera ett mer hållbart arbetssätt.

Hur länge håller en dator? Den frågan ställer sig många och svaret är – längre än man tror. I en ny kampanj uppmanar Advania till cirkularitet och utmanar svenska IT-köpare att investera i enheter som fått nytt liv.

”Hållbarhet inom IT är en gemensam utmaning och vi på Advania vill göra det lätt att göra rätt, säger Eva-Lotta Jonsvik, Marketing Director på Advania Sverige i ett pressmeddelande.

”I kampanjen vill vi, med glimten i ögat, visa att vi har nya lösningar på gamla problem och att det finns många gamla sanningar att göra upp med i IT-branschen.”

Advania är inne i en period av stark tillväxt och har hållbarhet högst upp på agendan. Nästa år inviger Advania Drömhuset i Enköping, vilket är bolagets nya centrum för återtag och återvinning av IT-utrustning.

Årligen kommer en miljon enheter att kunna få nytt liv, vilket kommer att leda till betydande hållbarhetsvinster. 

Fångar användarnas utmaningar

Kampanjen, som syftar till att öka varumärkeskännedomen och introducera bolagets nya erbjudande inom cirkulär IT, består av fyra kortfilmer, med utgångspunkt i fyra tänkbara användare. Förutom att påvisa fördelarna med cirkularitet vill man i kampanjen också lyfta fördelarna med att köpa IT-enheter som är skräddarsydda för användaren.

Advania utmanar IT-branschen att vara cirkulära på riktigt

”Advania är The tech company with people at heart, därför är det naturligt för oss att sätta människor och deras unika behov i centrum”, säger Eva-Lotta Jonsvik.

Filmerna kommer att visas i sociala medier och på mediasajter. Konceptet är utformat tillsammans med Gullers Group.

”Kampanjen fångar på ett roligt sätt upp användarnas utmaningar när det kommer till IT, presenterar en bättre lösning och utmanar till ett nytt och mer hållbart tänkande”, säger Gustaf Sehlstedt, seniorkonsult på Gullers Group. 

”Advania sticker ut i en bransch som traditionellt är likriktad när det kommer till kommunikation och marknadsföring. De har hjärtat med sig i allt de gör och sätter människan i första rummet”, fortsätter han.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>