Green Cargo har investerat i en rad digitala tjänster som ska öka nyttan för våra kunder.
Green Cargo Connect är en del av bolagets digitaliseringsresa för att erbjuda enklare och snabbare kundkommunikation.
Med hjälp av de nya tjänsterna ska kunderna enkelt och snabbt kunna boka transporter, fylla i fraktsedlar och följa sina transporter.
I plattformen erbjuder Green Cargo sina kunder både API-tjänster för sömlös integration till sina egna system samt möjligheten att ansluta sig till webbgränssnittet, kundportalen. Kunderna väljer om de vill ansluta till den ena eller båda lösningarna.
– Vi är mycket glada över att nu kunna erbjuda våra kunder snabbare service och möjlighet att dygnet runt boka och övervaka status på sina godstransporter via sin dator eller mobil när de ansluter sig till Green Cargo Connect. Vi startar först upp med inrikes vagnslast och intermodalt. Under året kommer vi att utveckla fler digitala tjänster, som till exempel att visa ledig kapacitet och ledtider i vårt nätverk, bokning av internationella transporter och utökad transportspårning, berättar Shane Harrington, chef för kundservice på Green Cargo.
Med Green Cargo Connect får kunderna flera fördelar, som till exempel digital och snabb kommunikation, effektivare affärsprocesser och enklare informationsutbyte.
– Vi gör det enklare för våra kunder att välja en hållbar transport. Som en av Skandinaviens största logistikpartner kan vi nu erbjuda våra kunder flera digitala logistiktjänster. Vi hoppas att våra kunder ser fram emot vår tjänst Green Cargo Connect lika mycket som vi gör, säger Shane Harrington, chef för kundservice på Green Cargo.