Kivra har utsetts till Sveriges mest hållbara varumärke 2025 i kategorin digitala tjänster – tar över förstaplatsen från Swish.
Företaget har länge legat i topp i Sustainable Brand Index årliga ranking av hållbara varumärken.
– Hållbarhet ligger i vårt DNA. Vi har från dag ett jobbat hårt för ett mer hållbart samhälle, men också för att minimera vårt eget avtryck som företag, säger Henrik Lönnevi, vd på Kivra.
– Därför är vi extra glada och stolta över att konsumenter i Sverige anser oss vara bäst på hållbarhet inom digitala tjänster.
Sustainable Brand Index är Europas största oberoende undersökning om hållbarhet, och utgår från FN:s globala hållbarhetsmål. I år har över 67 000 konsumenter rankat 1 600 varumärken i åtta länder.
Kivra tar över toppnoteringen från Swish, som innehaft förstaplatsen sex år i rad (2019-2024) men nu petas ned till andraplatsen.
Topp 5 | Digitala tjänster 2025
1 Kivra
2 Swish
3 Spotify
4 Google
5 Microsoft
Kivra är en digital brevlåda som samlar fakturor, kvitton och annat – som annars hade suttit i pärmar, byxfickor eller olika pappershögar. Säkert, tillgängligt och bra för miljön. Företaget ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.