Solar lanserar ny digital leveranstjänst
Hem HÅLLBAR DIGITALISERING Solar lanserar ny digital leveranstjänst

Solar lanserar ny digital leveranstjänst

Publicerat av: Redaktionen

I dag, måndagen den 22 april 2024, lanserar sourcing- och serviceföretaget Solar Sverige en ny digital kitlösning.

Den digitala leveranstjänsten kallas SmartKit och ger kunden optimerad kontroll över beställningen av material.

Målet med tekniken är att öka effektiviteten inom installation och industri.

– I dag utmanas många kunder av tunga orderplaneringsprocesser, osäkra leveranstider och restorder. Det är aktiviteter som kostar både arbetstid och extraleveranser. Det är därför vi har gjort vår kittjänst digital. Vi vill kunna erbjuda kunderna större kontroll, överblick och flexibilitet, vilket kan öka effektiviteten avsevärt, säger Frida Elmblad, Sales Manager Services på Solar Sverige.

Osäkra leveranstider, ineffektiva arbetsflöden, att leta efter material eller att beställa om material som visade sig vara en bristvara. Det är bara några av de saker som hantverkare och industriföretag kan säga hej då till med det nya digitala beställningsverktyget. Med SmartKit får kunden exakt det material som behövs för ett specifikt projekt – varken mer eller mindre. Kunden bestämmer exakt var och när det ska levereras, så att det hamnar hos rätt person vid rätt tillfälle.

– Ett av Solars kännetecken är att vi hjälper våra kunder bli mer effektiva. Och SmartKit kapslar in detta mycket väl. Med den nya lösningen kan våra kunder enkelt sätta ihop sina egna kit i vår webbshop. De kan själva skriva texten till lådans gula etikett, välja leveransplats och beställa om samma kit senare om de får ett liknande projekt, förklarar Frida Elmblad.

Tjänsten är utvecklad i samarbete med Solars kunder

Solar lanserar ny digital leveranstjänstSolar erbjuder kitleverans till alla typer av kunder och industrier i Sverige, Danmark, Norge och Nederländerna. Tjänsten har utvecklats i samarbete med konsulter, antropologer och Solars kunder.

– En stor del av arbetsdagen kan snabbt läggas på icke-värdeskapande uppgifter, och det vill vi gärna hjälpa till att förändra. För oss handlar det om att skapa en effektiv arbetsdag för våra kunder och det kräver att vi utarbetar våra tjänster i samarbete med dem, säger Frida Elmblad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>