Nu är det klart att Telenor Sverige har blivit certifierade i enlighet med ISO 9001 och ISO 14001 för sitt kvalitets- och miljöarbete.
Sedan tidigare i år är Telenor även certifierade enligt ISO 27001 vad gäller informationssäkerhet.
Magdalena Aspengren, hållbarhets- och kvalitetschef på Telenor Sverige. Foto: Henrik Montgomery, TT
– För oss är certifieringarna en viktig bekräftelse på att det jobb vi gör är rätt och riktigt. Miljö- och kvalitetsarbetet är grundläggande delar av den långsiktiga strategin och prioriterade frågor i alla delar av verksamheten. Det har varit ett stort engagemang internt och det är många som har varit med och bidragit till att vi gick igenom den gedigna processen utan några större avvikelser, säger Magdalena Aspengren, hållbarhets- och kvalitetschef på Telenor Sverige.
Att Telenor nu är certifierade i enlighet med ISO 9001 och 14001 innebär att bolaget har kvalitetsledningssystem som beskriver ständig förbättring av verksamheten för att möta kundernas behov samt miljöledningssystem som integrerar miljöfrågorna med verksamheten. Det är ett kvitto på ett gediget arbete och ett långsiktigt åtagande inom dessa områden.
– Det finns alltid områden där vi kan förbättra oss men det här visar att vi har en ansvarstagande och stabil grund att bygga vidare på. Vi har visat att tillsammans kan vi det här. Nu fortsätter vi vårt arbete för att bli koldioxidneutrala och cirkulära till 2030 och vi kommer också att fortsätta utveckla vårt kvalitetsarbete, säger Magdalena Aspengren.