IVECO går i spetsen med IVECO LIVE CHANNEL

IVECO går i spetsen med IVECO LIVE CHANNEL 1

Den nya IVECO LIVE CHANNEL erbjuder en virtuell mötesplats för IVECOs kunder och följare där de kan interagera och ta del av allt som IVECO-märket erbjuder.

Med anledning av den rådande situationens utmaningar och digitaliseringstrenderna har IVECO sett ett tillfälle att leda branschens digitala omställning för interaktion med kunderna: IVECO har på rekordtid skapat en ny sändningsplattform för att fördjupa och vidareutveckla relationen med kunderna och transportsektorn.

IVECO går i bräschen för den digitala omställningen för kundinteraktion och lanserar i dag sin nya sändningsplattform IVECO LIVE CHANNEL, som är den första i branschen och som riktar sig till märkets community och transportvärlden.

I en tid av stora omställningar då pandemin har påskyndat digitaliseringen och fått människor och företag att i större utsträckning kommunicera digitalt har IVECO sett en möjlighet att på ett helt nytt sätt utveckla sin relation med kunderna, branschen, fordonsentusiaster och allmänhet.

Den nya IVECO LIVE CHANNEL har utformats på rekordtid och lanserar i dag sin globala engelskspråkiga kanal. Senare kommer även delar att följa som riktar sig till Frankrike, Spanien, Tyskland, Italien och Polen med lokalt innehåll på respektive lands språk.

Thomas Hilse, IVECO Brand President, sade: ”Vi på IVECO vill visa vägen, även i omställningen till digitala lösningar: IVECO LIVE CHANNEL är en ny virtuell samlingsplats för vårt varumärke där vi kan möta och föra en dialog med våra kunder på ett nytt sätt och ge dem möjlighet att utforska IVECOs fantastiska värld i ett underhållande format. Det här är inte bara en metod för social distansering, det är helt klart framtiden!”

IVECO LIVE CHANNEL är en riktig webbkanal skapad för att engagera, informera, underhålla och interagera med våra kunder och transportbranschen”, tillade Maria Laura Iascone, IVECO Global Brand Marketing Director. ”Vi har utformat det som en tv-kanal med ett sändningsschema och en redaktionell plan som kommer att förnyas löpande.”

IVECO LIVE CHANNEL ska sända on-demand-videor som täcker in alla delar av märkets aktiviteter och livestreama sina digitala evenemang med stöd för interaktiva verktyg. Det kommer även att finnas ett virtuellt klassrum för IVECOs utbildningsverksamhet för säljare.

Kanalen kommer att ge åtkomst till IVECOs hela videoarkiv som är indelat i sex kategorier:

  • DON’T STOP EMOTION: inspelningar och videor med märkets evenemang och möten
  • DON’T STOP PLANET: videor om IVECOs aktiviteter och initiativ inom hållbarhet
  • DON’T STOP LEARNING: för utbildningsvideor, fortbildning och workshoppar
  • DON’T STOP PRODUCT: för videor om IVECOs produkter och tjänster
  • DON’T STOP CONFERENCE: för livestreaming och inspelning av konferenser, pressmöten och intervjuer
  • DON’T STOP STORIES: för återupplevelse av IVECOs rika arv genom historiska videor.

IVECO LIVE CHANNEL kommer att erbjuda en plats på första parkett för kunder, IVECO-förare, journalister, följare av sociala medier och transportentusiaster som vill se IVECOs livestreamade evenemang. Till dessa riktiga digitala evenemang måste man anmäla sig för att delta, för att få konferensmaterial och för att få rösta i interaktiva omröstningar i realtid.

Den nya kanalen kommer även att tillhandahålla den nya plattform dit IVECO ska förlägga sina digitala utbildningsprogram för säljare med de senaste verktygen för undervisning och bedömning.

IVECO LIVE CHANNEL är redan här och erbjuder ett stort urval av on-demand-videor: https://ivecolivechannel.com/

Related Articles