Ivanti ordnar automatisering där den verkligen gör nytta för IT i vardagen
Hem NYHETER Ivanti ordnar automatisering där den verkligen gör nytta för IT i vardagen

Ivanti ordnar automatisering där den verkligen gör nytta för IT i vardagen

Publicerat av: Redaktionen

Integration med Citrix virtuella skrivbord innebär att Ivantis plattform Neurons för IT-support blir mer användbar.

Det passar företag och myndigheter som vill ha flexibla IT-miljöer med resurser både lokalt och i olika typer av moln. Användaren kan välja valfri enhet, till exempel en bärbar dator eller en smartmobil.

Ivanti presenterar en intressant utökning av företagets plattform för att hantera support och tjänster för IT-drift. Ivanti Neurons for IT Service Management (ITSM) är nu integrerat med Citrix Workspace som är en populär plattform för att hantera virtuella skrivbord. Eller virtuella arbetsmiljöer kanske är en bättre beskrivning.

Eftersom Ivanti Neurons i slutänden handlar om att förbättra användarupplevelser passar det bra med bättre hantering av IT-miljöer baserade på Citrix Workspace. Citrix plattform gör att applikationer, data och andra typer av innehåll, samt olika typer av klientenheter (bärbara och stationära datorer, plattor, mobiler och även IoT-enheter), kan blandas på ett flexibelt sätt.

Alla data och applikationer, samt all nödvändig mjukvara för Citrix Workspace självt, kan finnas på lokala servrar, eller i privata och publika moln. Det går att flytta lösningar mellan de olika typerna av miljöer och blanda användningen av dem. Det är, i korthet, en beskrivning av en modern IT-miljö som ger flexibel hantering för slutanvändare. Det är inte minst en fördel i tider med mycket distansarbete.

– Vårt samarbete med Citrix innebär att det blir enklare för företag och myndigheter att effektivisera IT-support. Kunderna kan förbättra precisionen, hastigheten och effektiviteten för de tjänster som de tillhandahåller, säger Nayaki Nayyar, produktchef på  Ivanti.

Automatisk hantering

Rent konkret innebär integrationen mellan Ivanti Neurons och Citrix Workspace till exempel att bottar kan upptäcka och hantera många problem automatiskt. Det underlättar både för slutanvändare och supportpersonal. Antalet arbetsorder (tickets) minskar, liksom tiden för att lösa problem. Lösningar av den här typen gör att företag kan utnyttja automatisering i vardagen och att deras IT-avdelningar kan förenkla sina processer.

Även hanteringen av ärenden som resulterar i arbetsorder kan förenklas. All hantering kan skötas med administrationsverktyget för Citrix Workspace. Anpassade lösningar kan byggas både med ett low-code-verktyg och med mer traditionella utvecklingsverktyg.

– Med kombinationen av Ivanti Neurons och Citrix Workspace kan företag lösa IT-problem utan att det märks och förbättra användarupplevelsen, säger John Panagulias, partneransvarig på Citrix.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>