Hogia lanserar ny tjänst i samarbete med Findity
Hem Hållbar Digitaliseringen Hogia lanserar ny tjänst i samarbete med Findity

Hogia lanserar ny tjänst i samarbete med Findity

Publicerat av: Redaktionen

Genom samarbete med Findity lanserar Hogia en ny tjänst, som digitaliserar hanteringen av kvitton och underlag för reseräkningar.

Både medarbetare och attesterande chef kan nu administrera och attestera reseräkningarna direkt i mobilen eller på webben.

–Två miljoner svenskar får lön via våra system. Det är glädjande att vi nu kan erbjuda våra kunder en helt digital, och därmed mer hållbar hantering av medarbetares reseräkningar, säger Bert-Inge Hogsved, Hogias grundare och VD.

Hogia lanserar ny tjänst i samarbete med Findity

Per Einarsson, VD för Findity, och Bert-Inge Hogsved, VD för Hogia.

Tjänsten, Open HR Utlägg & Resa, digitaliserar papperskvittot genom att det fotas och laddas upp. Vid uppladdningen analyseras kvittot automatiskt för att bestämma utläggskategori och sätta belopp, moms, datum och valuta. Kvitto via e-post skickas direkt in i tjänsten.

Det finns stöd för hantering av digitala kvitton som kommer direkt från butik. Efter attestering kan uppgifterna sedan föras över till Hogias lönesystem.

– Med Hogia som partner kan vi bidra till att ineffektiva, administrativa rutiner automatiseras och förenklas. Tillsammans kan vi skapa mervärde för många svenska företag, säger Per Einarsson, VD för Findity.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>