Skräddarsydd CRM-lösning hjälper Zero Waste Stockholm att växa
Hem MILJÖ Skräddarsydd CRM-lösning hjälper Zero Waste Stockholm att växa

Skräddarsydd CRM-lösning hjälper Zero Waste Stockholm att växa

Publicerat av: Redaktionen

Skräddarsydd CRM-lösning hjälper Zero Waste Stockholm att växa

Att minska det ekologiska fotavtrycket och mängden avfall som samhället genererar är avgörande för att säkra en hållbar framtid. Zero Waste Stockholms uppdrag är att inspirera människor att minimera deras mängd avfall. Men stöd från it-tjänsteföretaget Enfo kommer organisationen nu kunna öka sin möjlighet till påverkan genom att automatisera och hantera donationer och givardata i stor skala med hjälp av en NGO-anpassad CRM-lösning.

Den globala organisationen Zero Waste arbetar för att inspirera människor att minska sina avfall och ekologiska fotavtryck. Organisationen ser avfallsmedvetenhet som det första steget i detta arbete och såg ett behov av ett strukturerat och automatiserat sätt att arbeta med sina partners, givare, medlemmar och volontärer för att maximera sin räckvidd. Särskilt stort var behovet av ett flexibelt CRM-verktyg för att kunna utveckla sin relation med målgruppen och öka kännedomen om Zero Waste.

För att stötta detta arbete initierade Enfo ett pro-bono-projekt med syfte att hjälpa Zero Waste Stockholm implementera den NGO-anpassade CRM-lösningen Salesforces Non-Profit Success Pack (NPSP). Med det nya systemet kunde Zero Waste Stockholm automatisera sitt administrativa arbete och förbättra hanteringen av deras givardata för att i slutändan kunna samla in fler donationer.

“Vi uppskattar Enfos initiativ att implementera ett relationshanteringssystem som är en nyckel för att växa vår organisation och möjlighet att påverka. Vi kan nu ta nästa steg med ett system som kommer att ligga till grund för vår fortsatta tillväxt,” säger Vincent Lecoanet, styrelseledamot och del av projektgruppen på Zero Waste Stockholm.

Inom loppet av två månader kunde Zero Waste Stockholm använda det nya systemet till fullo. Den korta implementeringsperioden var särskilt värdefull då verktyget kunde börja användas inför julhelgen när antalet donationer vanligtvis ökar.

“Vi är glada över att stötta Zero Waste Stockholm i deras arbete för att minska det ekologiska fotavtrycket. Genom att hantera donationer och givare i ett strömlinjeformat CRM-system kommer de nu att kunna skala upp och stärka sin möjlighet till påverkan för en bättre framtid för oss alla,” säger Tomi Koskinen, SVP Business Applications på Enfo.

Projektet går nu över till en supportfas där Enfo kommer att vara Zero Waste Stockholms CRM-administratör, så att hanteringen av donationer och kontakter fortsätter att fungera effektivt och bidrar till en ökad avfallsmedvetenhet i regionen.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>