SPP ökar sin digitalisering genom samarbete med Kivra

SPP ökar sin digitalisering genom samarbete med Kivra 1

Sedan årsskiftet kan SPP nå sina kunder med digital post via Kivra.

Miljontals svenskar använder Kivra för att få sin post digitalt. Och mer än 20 000 företag och myndigheter är anslutna som avsändare för att skicka exempelvis fakturor, lönebesked och deklarationen. Nyligen har Kivra också infört möjligheten för butiker att erbjuda sina kunder digitala kvitton.

– Smarta lösningar som gör det enkelt för våra kunder står högt på SPPs agenda. Det känns därför väldigt kul att vi nu anslutit oss till Kivra för att skicka digital post. Det vi kan erbjuda med Kivra är dessutom oerhört positiv ur ett hållbarhetsperspektiv, vilket ligger i linje med SPPs värderingar. Att mer än hälften av våra kunder redan använder Kivra stärker bara att det är rätt väg att gå., säger Staffan Hansén, vd, SPP.

– Det är glädjande att så många organisationer inom pension och försäkring väljer Kivra för sin kommunikation med kunderna. Att samarbeta med en så betydande aktör som SPP ger oss naturligtvis luft under vingarna i resan mot att digitalisera pappersposten, säger Lena Sundquist, VD Kivra Sverige.

Related Articles