Under det senaste året har Kamux märkt av ett markant stigande intresse för miljövänliga bilar.
Nu vill bilhandlaren erbjuda det bästa utbudet i landet av begagnade, fossilfria bilar och hybrider och slår därför upp portarna till Kamux Green.
Lanseringen sker i samband med invigningen av företagets nya megabutik i Göteborg.
Nu har bilhandlaren Kamux öppnat sin hittills största butik i Sverige. Den 5 000 kvadratmeter stora, topprenoverade megabutiken på Hisingen i Göteborg rymmer tillsammans med utomhusparkeringen över 400 bilar och erbjuder därmed kunden ett unikt utbud.
Mellan den 18-20 juni bjöd bilhandlaren Kamux in till stor fest för att fira öppningen av den nya megabutiken. På plats fanns lokala toppolitiker och entreprenörer. Under invigningen välkomnades Kamux av bland andra kommunstyrelsens ordförande i Göteborg, Axel Josefson.
– Vi är väldigt glada över alla lyckönskningar som strömmat in. Inte minst under invigningsdagarna där vi fått lära känna såväl lokala företagare som några av stadens mest framstående lokalpolitiker. Med den här nya butiken står vi väl rustade för att möta en stigande efterfrågan och ge kunderna något helt unikt, säger Tommi Iiskonmäki, vd Kamux
En satsning på miljövänliga bilar
Öppningseventet ägde rum i Kamux Green, en yta speciellt ämnad för elbilar, hybrider och gasbilar. Redan i dag rymmer ytan ett dubbelt så stort utbud av begagnade, miljövänliga bilar jämfört med andra Kamux-butiker. Planen är att inom kort kunna erbjuda kunder som månar om utsläppsnivåerna men inte har råd med en ny miljöbil det största och mest intressanta utbudet i Sverige av den här typen av bilar. På plats fanns även butikschefen Imad Khohsnaw för att berätta om butikens nya satsning som är designad för att ge kunderna en ännu bättre upplevelse.
– I den här butiken använder Kamux sig av ett lite annorlunda koncept än i andra butiker. I stället för att säljare även fotar och modellerar bilar så finns ett par hallvärdar på plats som gör detta samtidigt som de välkomnar kunderna. I och med den här uppdelningen av roller i butiken får säljarna mer tid att hjälpa kunderna vilket ger en förbättrad upplevelse, säger Imad Khohsnaw, butikschef i Göteborgsbutiken.