”Lätt hänt” – ett hållbarhetsinitiativ från Walley
Hem Hållbar Utveckling ”Lätt hänt” – ett hållbarhetsinitiativ från appen Walley

”Lätt hänt” – ett hållbarhetsinitiativ från appen Walley

Publicerat av: Redaktionen

Nu ger vi på Walley sena betalare en chans till.

Med initiativet ”Lätt hänt” vill vi uppmärksamma e-handelskunder på att det är lätt hänt att man missar en betalning.

”Lätt hänt” – ett hållbarhetsinitiativ från WalleySamtidigt vill vi tipsa om ett sätt som gör det enklare att betala i tid.

Genom ”Lätt hänt” uppmuntrar vi kunderna att ladda ner appen Walley, betala sin faktura där samt ställa in påminnelser/notiser i telefonen. I och med det stryker vi påminnelseavgiften för den här gången. På så sätt hoppas vi kunna bidra till en mer hållbar konsumtion och minska antalet onödiga förseningspåminnelser.

Lättare komma ihåg att betala med appen

“Även om påminnelseavgifter kan fylla ett syfte, så ser vi att personer som använder appen i högre utsträckning kommer ihåg att betala sin faktura i tid. Genom att få fler att ladda ner appen kan vi därmed minska antalet missade betalningar,” säger Mikael Anstrin, General Manager Walley.

Initiativet ”Lätt hänt” gäller för betalningspåminnelser som skickas ut under januari 2022 och både nya och befintliga appanvändare. När kunden laddar ner appen Walley och betalar sin försenade faktura där så försvinner påminnelseavgiften automatiskt.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>