Snart kan alla i Sverige som har beställt ett paket på nätet med Bring som leverantör till ett ombud kunna välja att få det levererat hem istället.
Efter att kunden har beställt en vara i en nätbutik som använder Bring som leverantör, kommer kunden att få ett sms med ett erbjudande om att få varan levererad hem. Detta ger en flexibilitet som inget annat logistikbolag i Sverige kan erbjuda idag.
– Bring arbetar kontinuerligt med att förbättra våra tjänster så vi kan göra vardagen enklare för våra kunder. I en vardag där det ofta blir ändrade planer är det viktigt att kunna erbjuda mottagarna flexibla leveransalternativ. En mottagare ska kunna få sitt paket hur, som och när det passar dem bäst, på ett hållbart sätt, säger Mona Zuko, chef på Bring för B2B och e-handelstjänster i Sverige, Danmark och Finland.
Det är nu möjligt att dirigera om leveransen fram tills att paketet har lastats för utkörning från terminal. Bring har i dag ett heltäckande ombudsnätverk i Sverige och Norden med över 7 500 utlämningsställen.
– Det här är ett bra exempel på hur vi utvecklar kundnära lösningar som tillgodoser konsumenternas behov, med enkla friktionsfria leveranser på mottagarens villkor, avslutar Mona.
Som en extra bonus kan kunderna glädja sig över att alla paket som levereras från terminalerna i Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping levereras 100% fossilfritt eller utsläppsfritt.
Den nya tjänsten lanseras i drift under slutet av oktober.