Närodlat och hållbart blir allt viktigare ingredienser i svenskarnas kök.
Just hållbarhet står i fokus när den ledande sanitetsleverantören GROHE nu inleder ett samarbete med det Svenska Kocklandslaget.
Samarbetet sträcker sig initialt över två år, till och med slutet av 2020. Det är en del av GROHEs storsatsning i Sverige, där företaget fokuserar på hållbara designlösningar för medvetna svenskar.
Svenska Kocklandslaget har skördat stora framgångar de senaste åren, inklusive en seger i Culinary World Cup 2018. Det har gett Kocklandslaget en plattform att kommunicera sina hjärtefrågor: närodlade svenska råvaror samt matlagning med kvalitet, miljö och hållbarhet i fokus. Dessa värderingar faller i linje med GROHEs satsningar på innovativa sanitetslösningar för köket. Samsynen kring hållbarhet är också anledningen till varför man initierat samarbetet.
– Vi är väldigt glada över detta samarbete. Att få möjlighet att jobba med ett globalt varumärke som lägger stor vikt vid innovation och miljöbesparande åtgärder är otroligt kul. Vi ser fram emot att tillsammans med GROHE arbeta fram fler bra lösningar för köksmiljöer, säger Fredrik Andersson, Team Manager för Svenska Kocklandslaget.
Med det nya samarbetet vill GROHE bidra med sin expertis inom hållbara lösningar för köket. Samtidigt ser företaget en möjlighet i att stötta Kocklandslaget mot nya framgångar och för båda parter att kommunicera sina gemensamma kärnvärden
– Svenska Kocklandslaget är internationellt erkända för sitt nytänkande och fokus på miljö. Innovation och hållbarhet genomsyrar allt GROHE gör och det finns därför en gemensam värdegrund i samarbetet. Denna typ av partnerskap är otroligt roliga och inspirerande, samt en viktig del av den satsning GROHE gör i Sverige under 2019, säger Christina Holmberg, Marketing Manager på GROHE