Uppstickare i försäkringsbranschen – WaterCircles växlar upp med hållbara erbjudanden
Hem HÅLLBAR UTVECKLING Uppstickare i försäkringsbranschen – WaterCircles växlar upp med hållbara erbjudanden

Uppstickare i försäkringsbranschen – WaterCircles växlar upp med hållbara erbjudanden

Publicerat av: Redaktionen

Med sina elva år i branschen, sitt miljömedvetna erbjudande och personliga service har WaterCircles Försäkring idag över 37 000 kunder i Sverige med sammanlagda premieintäkter på 200 miljoner kronor.

Uppstickare i försäkringsbranschen – WaterCircles växlar upp med hållbara erbjudanden

– Allt fler försäkringskunder väljer oss för vårt starka erbjudande baserat på våra konkurrenskraftiga produkter, vår personliga service samt vår miljöprofil, säger Anders Jangborg, vd för WaterCircles Sverige.

När WaterCircles startade 2010 erbjöd företaget försäkringar med If som försäkringsgivare. År 2016 startade den svensk-norska koncernen sitt eget försäkringsbolag och är idag försäkringsgivare för hela verksamheten. WaterCircles erbjuder bland annat bil-, villa-, hem-, fritidshus-, husbils- och olycksfallsförsäkringar. Förutom att WaterCircles är ISO 14001-miljöcertifierade, har de även Naturskyddsföreningens egen miljömärkning Bra Miljöval på sina villa-, fritidshus- och bilförsäkringar. Miljömärkningen tilldelas företag som upprätthåller en hög nivå på sitt miljöarbete och aktivt bidrar till ett mer hållbart samhälle, vilket WaterCircles gör genom att bland annat minska användningen av nyproducerade produkter.
– När en kund krockar med sin bil försöker vi alltid i första hand att laga de skadade delarna. Om det inte går försöker vi hitta begagnade ersättningsdelar som håller minst samma kvalitet som de ursprungliga, i sista hand används nytillverkade delar. Dessutom är majoriteten av de möbler och datorer som köps in till kontoret begagnade och vi håller kontinuerligt utbildningar för vår personal inom miljöområdet, säger Anders Jangborg.

Ett personligare försäkringsbolag
Utöver miljöfokus strävar WaterCircles efter att hålla sina kundkontakter så personliga som möjligt. Till skillnad från andra aktörer i branschen, där kunderna ofta hänvisas till självbetjäning via hemsidor eller omständliga knappval via telefon, är WaterCircles strategi att ge kunderna ett personligt bemötande med målet att kunden ska få svar inom 20 sekunder via telefon.
– Många av bolagen i försäkringsbranschen lägger ner mycket tid, kraft och pengar på att digitalisera sina kundprocesser så mycket som möjligt. Detta leder till att kunderna själva behöver hantera stora delar av sina ärenden och göra det jobb man tidigare fick hjälp av försäkringsbolagens kundtjänst med. Vår strategi är att alltid erbjuda möjligheten till en personlig kontakt med hög servicenivå – oavsett vad det är för ärende kunden har, säger Anders Jangborg.

Med expansion i sikte
Under våren har WaterCircles även lanserat ett miljömärkt erbjudande för företagsbilar och i framtiden planerar de att utveckla och anpassa erbjudandet ytterligare – givetvis med miljön i åtanke.
– Framtiden känns otroligt spännande. Vår målsättning är att fortsätta växa kontrollerat inom våra definierade målgrupper med hållbarhet i fokus, avslutar Anders Jangborg.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>