”Bygg ditt eget tjänstepaket inom fastighetsförvaltning” lanseras på riksbyggen.se
Hem HÅLLBAR BYGGBRANSCH ”Bygg ditt eget tjänstepaket inom fastighetsförvaltning” lanseras på riksbyggen.se

”Bygg ditt eget tjänstepaket inom fastighetsförvaltning” lanseras på riksbyggen.se

Publicerat av: Redaktionen

Nu lanseras en digital tjänst på riksbyggen.se som möjliggör för bostadsrättsföreningar och kommersiella fastighetsägare att på ett enkelt sätt skräddarsy en förfrågan på ett eget förvaltningspaket alternativt välja mellan tre färdiga tjänstepaket.

De tre paketen är ”Vi fixar allt”, ”Vi fixar grunderna” och ”Gör mycket själv”.

Den digitala tjänsten gör det också enklare att välja förvaltningstjänster ur ett hållbarhetsperspektiv genom gröna symboler.

– Tidigare har det upplevts otydligt och krångligt att göra en förfrågan avseende förvaltningstjänster, men nu blir det enkelt och som kund får man tips och vägledning för att anpassa sin fastighetsförvaltning. Vi ser en tydlig efterfrågan på digitala tjänster som förenklar för våra kunder och Riksbyggens tjänstepaketering är ett bra exempel på det, säger Tommy Lampa, säljledare på Riksbyggen.

I januari infördes gröna hållbarhetssymboler i nytecknade förvaltningsavtal för att tydligt visa vilka åtgärder som skapar värde inom miljömässig och social hållbarhet. Målsättningen är att hjälpa bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra uppdragsgivare att bli mer hållbara.

– Hållbarhetsymbolerna kommer att visualiseras redan i förfrågningsskedet, vilket tydligt visar värdet av att välja en fastighetsförvaltare som tar långsiktigt ansvar. Därmed underlättar vi för våra kunder att bidra till Sveriges mål att inte ha några nettoutsläpp av växthusgaser 2045, säger Anna Rosén, affärsutvecklare på Riksbyggen.

Målsättningen med Riksbyggen nya digitala funktion är att skapa enkelhet, tydlighet och interaktion med nya kunder samt kvalitetssäkra och effektivisera processen från lämnad förfrågan till skickat anbud.

– Kunden kan i lugn och ro utvärdera behoven för sin specifika verksamhet, inspireras av populära val och dela sina tankar med kollegor i bostadsrättsföreningen eller fastighetsbolaget, säger Anna Rosén.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>