Vi är både glada, stolta och otroligt ödmjuka över resultatet när vi sammanfattar årets kundundersökning. Ett NKI (nöjd kund index) på 78 placerar oss i absoluta toppen av energibranschen och visar både att vi har ett stort förtroende hos våra kunder samtidigt som vi också identifierat områden vi ska fortsätta utveckla.
Kundundersökningen genomfördes för tredje gången, tillsammans med en oberoende tredje part, AQ Analys som under november månad kontaktat 200 av våra kunder som fått svara på frågor om upplevelsen av att vara kund hos oss.
Undersökningen visar generellt höga betyg inom alla områden med styrkor i bemötande, tillgänglighet och engagemang.
2020 har varit ett annorlunda år där pandemin förändrat förutsättningarna. Många av våra kunder jobbar hemifrån och då ställs ännu högre krav på leveranssäkerhet för främst el och bredband. Vad som är viktigt för piteborna stämmer väl överens med det som Svenskt Kvalitétsindex (SKI) kom fram till i årets branschundersökning där leveranssäkerhet och den digitala upplevelsen pekades ut som de viktigaste områdena för kunderna framåt.
Under senaste åren har vi jobbat målmedvetet med våra värderingar, kundnytta, omtänksamhet och hållbarhet vilket vi också ser ett positivt resultat av när vi frågar våra kunder. Att de investeringar vi gjort för att säkra leveranser, våra samhällsinsatser, kombinerat med vårt engagemang inom hållbarhet uppskattas av våra kunder känns väldigt glädjande säger Anders Ådemo, Marknadschef.
Vår strävan är att våra kunder ska få ha bra upplevelse oavsett vilket ärende man har eller vilken del i organisationen man är i kontakt med. Vi finns till för piteborna och vi vill fortsätta investera för pitebornas bästa.