Vattenfall lyfter tekniska framsteg mot en fossilfri framtid med unik lista på Spotify
Hem NYHETER Vattenfall lyfter tekniska framsteg mot en fossilfri framtid med unik lista på Spotify

Vattenfall lyfter tekniska framsteg mot en fossilfri framtid med unik lista på Spotify

Publicerat av: Redaktionen

Det finns en brist på lättillgänglig och lösningsinriktad information om vad som görs för att uppnå en fossilfri framtid.

Vattenfall lyfter tekniska framsteg mot en fossilfri framtid med unik lista på Spotify

Därför släpper Vattenfall den både rogivande och faktaspäckade spellistan Super-Soothing-Climate- Progress-Engineering-Tracks på Spotify.

Klimatförändringarna är på riktigt. Och enligt en rapport från Vattenfall ger klimatförändringarna upphov till oro hos en stor del av befolkningen. Bland de tillfrågade i rapporten uppger nästan sju av tio att de oroar sig för klimatet. Endast elva procent av svenskarna minns att de sett positiva nyheter som rör klimatförändringarna. Två av tre anser att företag och regeringar har störst möjlighet att leda utvecklingen mot en fossilfri framtid.

Och faktum är att det faktiskt också görs mycket positivt i dag. Dessa saker vill Vattenfall lyfta genom att släppa spellistan Super-Soothing-Climate-Progress-Engineering-Tracks på Spotify. Listan består av sju nyproducerade ljudspår som på ett rogivande sätt berättar om olika insatser som redan görs på resan mot en fossilfri framtid.

Spåren ger lyssnarna en annorlunda teknisk djupdykning i exempelvis det senaste inom vindenergi eller hur framtidens transporter kommer att se ut. Dessutom släpper Vattenfall även spåren på en LP-skiva i begränsad upplaga.

– Vi ser mycket positivt som händer som det talas för lite om. Vi vill bidra med lite nya perspektiv och på ett nytt sätt berätta hur vi på Vattenfall klimatjobbar för att göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Förhoppningsvis kan vi bidra med både information och samtidigt skänka lite lugn och tillförsikt. Vi vet alla att det fortfarande finns mycket att göra för att uppnå målet, men på vägen dit finns det goda skäl att då och då stanna till och lyssna på någon som kan berätta om hur långt vi redan har kommit, säger Paul Morel, Brand Strategist på Vattenfall.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>